Ekonomi

Birleşik Krallık Domino’s Pizza Nisan ayında satışlarının azaldığını bildirdi

Domino’s Pizza Group PLC, geçen yılın aynı dönemine kıyasla toplam sipariş sayısının %0,8 oranında azaldığını belirten ilk çeyrek mali sonuçlarını açıkladı. Mağaza ayrımlarına göre ayarlanan ve katma değer vergisi hariç tutulan satışlar da 2024’ün ilk çeyreğinde 2023’ün ilk çeyreğine göre %0,5’lik bir düşüş gösterdi. Bu hafif gerilemeye rağmen, şirket sağlam stratejik ilerlemeler kaydettiğini bildirdi ve tüm yıl için mali tahminlerini yeniden teyit etti.

İlk çeyrekte, mağaza ayrımlarına göre ayarlanan satış ve sipariş sayıları, Ocak ayındaki düşük performans döneminin ardından Şubat ve Mart aylarında pozitif büyüme gösterdi. İki yıllık bir dönem incelendiğinde, ilk çeyreğin düzeltilmiş satışları %8,4 oranında arttı. Domino’s bu çeyrekte 14 yeni satış noktasının açılışını yaptı ve mali yıl boyunca 70’in üzerinde satış noktasının açılışını yapmayı planlıyor. Şirketin dijital platformlardaki ilerlemesi devam etti ve bir önceki yıla kıyasla siparişlerin daha büyük bir kısmı mobil uygulama üzerinden verildi.

Bununla birlikte, şirket Nisan ayında ticari faaliyetlerde bir yavaşlama yaşadı ve bu durum bir önceki yılın aynı ayındaki özellikle güçlü performansa bağlandı. Domino’s, şu anda Birleşik Krallık ve İrlanda’da 1.170 noktada faaliyet gösteren yemek dağıtım hizmeti Uber Eats ile pilot programını hızlandırdı.

Bu engellere rağmen Domino’s İcra Kurulu Başkanı Andrew Rennie, şirketin tüm yıl boyunca sipariş sayısında ve düzeltilmiş satışlarda büyüme sağlama kapasitesine olan inancını teyit etti. Rennie, Birleşik Krallık ve İrlanda’da yeni satış noktalarının sayısındaki artış ve stratejik ittifakların kurulması gibi çeşitli girişimlerle desteklenen şirket içinde devam eden olumlu ivmenin altını çizdi.

Domino’s geleceğe bakarak, sermayeyi kendi iş ağı içinde yeniden dağıtmayı ve genişleme için ek yollar aramayı içeren stratejik planını uygulamaya odaklanmaya devam ediyor. Şirket kısa bir süre önce DP Poland plc’ye 11 milyon sterlinlik bir yatırım yaparak kendi ülkesi dışındaki pazarlarda ölçülü büyüme konusundaki kararlılığını ortaya koymuştur.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiştir ve bir insan editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu